واحد فناوري اطلاعات

 

 

 

مسئول انفورماتیک : خانم کیخا

کارشناس  واحد: آقای میرشکاری

  

 شرح وظايف واحد فن آوري اطلاعات عبارتند از :

 

پشتيباني و نگهداري از Server  هاي بيمارستان .

نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان ( Backup data )از نرم افزار ها بصورت دوره اي و آرشيو آنها

پشتيباني و نگهداري از شبكه داخلي LAN بيمارستان و رفع عيب آن

پشتيباني و نگهداري شبكه Wireless و رفع عیب آن

   پشتيباني سخت افزاري رايانه ها و تجهيزات جانبي و رفع نقص آنها
پشتيباني نرم افزاري رايانه ها و تجهيزات جانبي و رفع عيب آنها

مشاوره در زمینه IT ، همکاران و دانشجويان   

فراهم نمودن بستر مناسب جهت ارائه اشتراك اينترنت از دانشگاه به كليه كاربران از قبيل پرسنل، اساتيد و دانشجويان

 

 

وظايف عمومي كارشناسان فناوري اطلاعات  

-   راه اندازي كليه وب سايتهاي وزارتخانه ايي جهت ثبت اطلاعات در واحدهاي مربوطه مانند سايت تصادفات ، سرطان ها ، سامانه سپاس ( سكته هاي قلبي) ، دياليز ، مرگ مادر و نوزاد و.... 

- مشاوره به واحد مربوطه جهت مكانيزه كردن فرايند ها   

 - تهيه و به روز نگاه داشتن ،شناسنامه تجهيزات رايانه اي ، تجهيزات شبكه

   - انجام مراحل كارشناسي فني خريد و تاييد فاكتورهاي خريد در محدوده سقف مجاز در بخشنامه هاي ارسال  شده از طرف مديريت خدمات پشتيباني دانشگاه ( معاملات كوچك) 

  - حضور مستمر در جلسات هماهنگي و بازآموزي هاي برگزار شده توسط مديريت فن آوري اطلاعات دانشگاه 

نصب آنتي ويروس و انجام تنظيمات شبكه جهت اتصال به اينترنت و شبكه با هماهنگي مركز IT دانشگاه

- نصب و راه اندازي نودهاي جديد در واحد مربوطه و نظارت بر اجراي آن

-  پيشنهاد خريد  تجهيزات شبكه مورد نياز و برآورد قيمت آنها با هماهنگي مركز

-   آموزش و راهنمايي پرسنل جهت رفع مشكلات سخت افزاري و نرم افزاري

- بازديد از قسمت ها و بررسي مشكلات سخت افزاري و شبكه اي و رفع مشكلات موجود

- انجام کلیه مسائل مربوط به تلوزیون شهری و بروزرسانی تلوزیون شهری 

 

 

 

وظايف در حوزه  HIS  

-    پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود شبكه HIS

- ارائه  آموزش هاي لازم مربوط  به كاربران وگزارش اشكالهاي احتمالي به كارشناس مسوول آموزش نرم افزار

- همكاري با مديريت بيمارستان جهت بهتر شدن شرايط كاربري نرم افزار

- نظارت بر فعاليت هاي شركت پيمانكار در زمان سرويس هاي دوره اي  

- مكاتبه و مذاكره با شركت جهت نصب و راه اندازي نرم افزارهاي مورد نياز بيمارستان

- نظارت بر تهيه گزارش هاي HIS توسط كاربران

-  - تهيه فايل پشتيبان ( Backup data ) از نرم افزار 

 

وظايف در حوزه  اتوماسيون اداري  

- آگاهي كامل از تنظيمات نرم افزار اتوماسيون اداري

- آشنايي كاربردي با سيستم اتوماسيون اداري جهت آموزش نرم افزار و رفع اشكال به كاربران شاغل در آن واحد

 - آموزش كاربران جديد اتوماسيون اداري

 

 

 

وظايف در حوزه  اينترنت  

 

- آشنايي با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امكانات اينترنت

- شناسايي error  هاي سيستم جهت اتصال به اينترنت 

- راهنمايي كاربران واحدها جهت گرفتن اشتراك از IT دانشگاه   

- شناخت وآشنايي با ميزان پهناي باند در دانشگاه و ارائه مشكلات اين حوزه به كاربران واحد خود

 

 

 

 

فرآيند تعميرات :

 

    - نصب سيستم عامل ها ونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحد

   - تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات در حد آموزش هاي داده شده

   - نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات

- عيب يابي و رفع مشكل شبكه‌ا ي كليه سيستمهاي كامپيوتري موجود در مركز مربوطه( IP وكارت شبكه و... )

- عيب يابي شبكه LAN واحد مربوطه و رفع عيوب با هماهنگي مركز IT دانشگاه

 

 

 

 

 

 


محتوای مرتبط